Friday 1 November 2013

GARLIC

Pakar nutrisi mengatakan yang orang Korea ni cantik-cantik kulitnya adalah dengan pengambilan bawang putih. Sekiranya diperhatikan, banyak resepi masakan korea yang meletakkan bawang putih sebagai bahan utama. Oh tahukah para pembaca, Kimchi yang menjadi trade mark makanan Korea juga mengandungi bawang putih? Besar pengaruh bawang putih dalam diet harian orang Korea.





Selain berkesan dalam pengubatan selsema dan demam, bawang putih boleh menjadi penawar kepada penyakit merbahaya seperti KANSER. Dengan adanya Anti Keradangan + anti oksida pada bawang putih inilah penyakit demam akan segera pulih dan penyakit KANSER insyaAllah akan mula reda secara perlahan-lahan. Terpulang pada empunya diri bagaimana cara pengambilan bawang putih itu samada secara mentah atau sebaliknya. 

Terdapat pelbagai lagi manfaat lain bawang putih kepada kita antaranya:  
  • l          Dapat meredakan demam + selesama
  • l          Merendahkan tekanan darah
  • l          Memiliki tindakan hipertensi + antikoagulan + anti-trombotik dan keupayaannya untuk mengurangkan aterosklerosis berkaitan dialami dalam arteri kita
  • l          Membantu mengawal gula dalam darah
  • l          Mengurangkan pengumpalan platelet + pembekuan darah = sekali gus mengurangkan strok
  • l          Mengelakkan + merawat jangkitan bakteria + virus + kulat
  • l          Merawat parasit dalaman dan luar seperti kutu + nyamuk. Mana yang nak pergi Camping sila bawa xtra bawang putih
  • l          Boleh membunuh beberapa jenis bakteria yang telah menjadi imun atau tahan antibiotik moden
  • l          Pengambilan bawang putih boleh mengurangkan risiko membangunkan beberapa jenis kanser, terutamanya kanser saluran gastrousus.
  • l          Meningkatkan tahap antioksidan keseluruhan badan + merupakan sumber selenium = ubat anti-kanser yang kuat
  • l          Mengalami penyakit kaki makan air? Letakkan beberapa kepingan bawang putih segar atau beberapa bawang putih yang dihancurkan dibahagian antara jari kaki anda. Balut dan biarkan untuk beberapa jam = 6 jam.
  • l          Menunjukkan sifat2 ajaib dalam merawat keracunan logam berat seperti plumbum + merkuri + kadmium + arsenik + tembaga. Jika terkena salah satu logam tersebut dalam badan maka cepat2 kunyah bawang putih mentah
  • l          Menyembuhkan bisul + kudis. Hancurkan bawang putih dan tepekkan atasnya. Biarkan hingga kering dan ulangi amalan ini hingga kudis sembuh
  • l          Untuk menghilangkan ketuat atau kutil iaitu lebihan daging kulit seperti tahi lalat hidup. Ambil beberapa kepingan bawang putih dan letak pada ketuat tersebut. Ulangi hingga ketuat itu tanggal.

Sumber: KongsiBersamaNora 


Kilang memproses bawang putih di Korea

Menjadi satu budaya di Korea dimana orang-orang tua memakan bawang putih mentah samada di kebun ataupun di kuil. Bawang putih menjadi komponen penting dalam diet harian orang korea.  Sesiapa yang pernah berkunjung ke Korea pasti mendapati di Korea agak sukar untuk menemui orang yang bertubuh gemuk, terutamanya gadis-gadis Korea yang langsing-langsing belaka. Menurut para pemandu pelancong Korea, hal itu adalah kerana khasiat bawang putih. Kecintaan orang Korea terhadap bawang putih ini menyebabkan orang Jepun memberikan gelaran kepada orang Korea sebagai Si Pemakan Bawang Putih, meskipun orang Jepun sendiri kebanyakannya suka makan bawang putih.

Cadangan dos optimum harian yang perlu diambil sehari adalah 2 ulas bawang putih mentah sehari dan tambahkan bawang putih yang dihancurkan ke dalam masakan setiap kali memasak untuk beberapa kali seminggu.


Untuk mendapatkan kesan yang lebih baik, para saintis menggalakkan pengambilan bawang putih dalam bentuk tablet. Yang terbaik semestinya supplemen Garlic daripada Shaklee.


APA PERBEZAAN GARLIC SHAKLEE?
  1. ·     Dibuat daripada bawang putih premium, BEBAS racun perosak dan ditanam secara organik di Carlifornia, USA di waktu musim panas. 
  2. ·     Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba utk memastikan pengekalan 100% Alicin aktif. 
  3. ·     Perisa herbanya terhasil dari 2 ekstrak herba (rosemary & spearmint). Mengandungi pelbagai vitamin E utk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesananya dalam tubuh kita. 
  4. ·     Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih. 2 tablet garlic Shaklee membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen = 2 ulas garlic segar.
  5. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.  



MANFAAT UTAMA:
  • l          Mengandungi spearmint - meningkatkan fungsi jantung, sistem penghadaman.
  • l          Antibiotik yang selamat dan semulajadi - selamat utk kegunaan jangka panjang utk tingkatkan sisitem imun, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  • l          Menghalang elergi - mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung sensitif, sinus, alergi, athma, selesema dan hepatitis.
  • l          Mempertingkatkan sistem penghadaman - formula uniknya mampu mengatasi masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik,ketidakhadaman. Juga mampu menentang bakteria H. pylori bakteria & menghalang ulser gastric.
  • l          Stabilkan tekanan darah tinggi - kajian menunjukkan pengambilan 2 -4 tablet garlic akan menurunkan tekanan darah tinggi dengan 8 point.
  • l          Detoksifikasi - garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yg akan menaikkan tekanan darah. Garlic juga mampu melindungi sel2 darah dari kemusnahan dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia.
  • l          Turunkan kolesterol - menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, kurangkan kebekuan darah, meningkatkan HDL, lindungi jantung danmenghalang strok dan penyakit koronari.
  • l          Mencegah kanser - bantu mengelakkan dan merawat kanser dgn mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser - Nitrosamine.
  • l          Stabilkan glukos - membantu stabilkan glukos dalam badan kita.


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Bagaimana? Anda tertarik dan ingin mencuba? Hubungi saya sekarang!!!
Your Shaklee Independent Distributor (Azah)
SMS | WhatssApp : 0137385750
Shaklee ID : 877223

Email : shazdeshoppe@gmail.com 

No comments: