Google+ Followers

TQ KLIK ;)

Friday, 26 September 2014

BOLEHKAH MEALSHAKE UNTUK BABY?



Assalamualaikum…

Ada ibu-ibu yang bertanya saya untuk berikan Meal Shakes untuk bayi mereka.
Di sini saya jelaskan yang Meal Shakes TIDAK sesuai untuk bayi bawah 1 tahun. Walaupun bayi anda mudah selsema, mudah jatuh sakit, sembelit dan sebagainya, saya tidak mahu ambil risiko dengan menjual Meal Shakes untuk bayi anda.

Kenapa?
Sebab Bayi bawah umur 1 tahun organ dalaman mereka masih dalam pembinaan dan belum sempurna. Sebab itu dicadangkan  penyusuan susu ibu penuh dan makanan hanya sebagai pengenalan. Tak perlu risau jika anak kurang makan. Peringkat pembesaran 1 tahun tak perlu berat badan yg obsess. Selepas setahun nanti barulah jadikan makanan sebagai menu utama dan susu hanya sebagai pelengkap. Itu pun untuk 1-2 tahun saya cadangkan hanya 1/3 sudu teh Meal Shakes sahaja sehari.




Meal Shakes untuk kanak-kanak

Meal Shakes sangat sesuai dan dicadangkan untuk kanak-kanak. Lebih-lebih lagi kerana sekarang ni banyak makanan segera. Bahan mentah yang dibeli di pasar pula, ada kalanya dicucuk hormon atau diberi baja tumbesaran supaya lebih cepat membesar untuk dijual.
Bukan sahaja kanak-kanak, malahan orang dewasa sangat perlu multivitamin untuk melengkapkan nutrisi seharian mereka. 




Yang lebih istimewa lagi, Meal Shakes bukan sekadar multivitamin tetapi dilengkapi dengan serat dan juga protein utk tumbesaran berat badan. Ia juga mudah dihadam kerana dalam bentuk serbuk, tak perlu nak telan…


JOM SIHAT DENGAN NUTRISI!
Harga MEALSHAKE bleh bagi murah2 giler ni..bulan SEPT je tau :)
Azah (ID : 877223)
♥ sms/whatsApp: 013-7385750
♥ Emel : shazdeshoppe@gmail.com
♥ Fb: www.facebook.com/momshealthbeauty 
** sila klik LIKE utk info terkini
 



3 comments:

Hafizul said...

Ohhhh macam ni pulak yer..hehe..terima kasih kongsikan..

Norazah Md Sarip said...

ok hafizul..hepy sharing :) TQ singgah ye!

Che Rosliza Che Mat said...

Cik Rose Cute follow sini....terima kasih follow blog kita....