Sunday 7 December 2014

BEST SANGAT KE VITAMIN SHAKLEE?



Sustained Released Vita C atau lebih dikenali sebagai Vitamin C Shaklee memang sangat popular dikalangan pengamal tegar Vitamin C.




Ramai yang tak tahu pelbagai manfaat kita boleh dapat daripada Vitamin C nie. Sebenarnya selain daripada untuk kecantikan, ada banyak lagi manfaat lain kepada tubuh badan kita.
Jom tengok apa lagi yang bakal anda perolehi daripada mengamalkan Vitamin C.

Manfaat Vitamin C:
  • Vitamin C penting sangat penting untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar dan gusi serta gigi yang sihat
  • Menggalakkan  pengeluaran kolagen yang berfungsi mencegah penuaan
  • Membantu mengutakan sistem imun dan melindungi daripada jangkitan penyakit & selsema
  • Membantu melindungi sel-sel tubuh daripada serangan radikal bebas yang berpunca daripada pencemaran
  • Mengurangkan tahap kolestrol dan tekanan darah tinggi
  • Melindungi daripada pembekuan darah, lebam serta mempercepatkan penyembuhan luka dan menggalakkan pengeluaran hormone anti-stress
  • Merupakan antihistamin semulajadi yang sangat bagus untuk mengurangkan gejala selsema dan alergi.
  • Bertindak sebagai antibiotic semulajadi yang selamat dengan membunuh bakteria jahat
  • Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang daripada dirosakkan oleh radikal bebas
  • Membantu penyerapan zat besi(bermanfaat untuk merawat masalah anemia dan sangat penting untuk penghasilan hemoglobin dan sel darah merah




Wah banyakkan manfaat Vitamin C ni kan? So, berapa biji oren yang anda perlu makan setiap hari untuk menampung keperluan Vitamin C tubuh anda perlu ye?
Agak-agak boleh ke anda makan 7.5 biji oren sehari untuk mendapatkan 500mg Vitamin C ye.
Lagi satu, jumlah Vitamin C hanya boleh diperolehi dengan syarat oren-oren yang anda makan tersebut di tanam di tanah yang subur dan tidak menggunakan racun perosak langsung. Kalau lulus syarat-syarat ni bolehlah makan 7.5 biji oren tersebut setiap hari ye :)
Kalau tak pasti lebih baik anda makan je 1 biji Sustained release Vita C Shaklee yang  dapat membekalkan 500mg Vitamin C setiap hari.
Sangat senang dan meyakinkan..betul tak? So anda tak perlulah bersusah payah nak makann oren yang belum tentu berkhasiat tu banyak-banyak. Kalau nak tahu Shaklee dah pun laburkan beratus- juta setiap tahun untuk hasilkan produk yang terbaik, selamat, semulajadi dan halal macam Sustained Released Vita C ni.
 
Oh ye, mesti ade yg nak tau yang ape itu ‘Sustained Released’?
Sustained released ialah teknologi yang dihasilkan oleh saintis Shaklee yang berupaya melepaskan 100mg Vitamin C setiap jam. Teknologi ni yang membezakan Vitamin C Shaklee dan vitamin-vitamin C yang lain di pasaran.



Kenapa teknologi ni penting? Sebabnya tubuh manusia hanya mampu menyerap 100mg Vitamin C untuk sesuatu tempoh masa. So, kalau telan banyak-banyak Vitamin C tanpa teknologi canggih ni pun tak guna juga. Memang selamat dinyahkan dari tubuh la jugak jawabnya.:)
Tepuk dada tanyalah minda!
Mana satu Vitamin C pilihan anda ye!

No comments: