Friday 16 January 2015

KACIP FATIMAH MODEN DAN BERKHASIAT



KACIP FATIMAH MODEN DAN BERKHASIAT 




Assalammualaikum..

Kacip Fatimah Moden & berkhasiat semestinya sinonim dengan wanita kan? Lebih-lebih lagi kaum ibu yang sudah berkahwin dan telah melahirkan anak.



Saya juga ambil kacip fatimah tapi versi moden sebab bila makan jamu2 kampung & menyusukan anak, anak cepat panas. Alfalfa Shaklee adalah jamu perapat saya dari selepas bersalin. Saya memang suka makan Alfalfa sebab ia membantu membanyakkan susu & menghilangkan keputihan dan sembelit. Di rumah stok sentiasa ada.






Tahukah anda yang Alfalfa ni mempunyai 1001 khasiat, dan disebabkan itu lah ia digelar raja segala tumbuhan. Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi Vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. 

Alfafa Shaklee vs Alfalfa Farmasi

Mungkin ada yang pernah dengar & terjumpa produk Alfafa di mana-mana farmasi. Tapi, ianya tak sama dengan Shaklee kerana ianya adalah alfalfa sprout (biji cambah) dan mungkin ditanam dengan kaedah yang tidak mementingkan teknologi hijau. Istimewanya Alfafa Shaklee, ianya diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia. Dan seperti produk-produk Shaklee yang lain, Alfafa juga TIDAK mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet tambahan.


No comments: