Monday 2 February 2015

PUNCA SAKIT SENDI





Sedikit fakta tentang sendi yang perlu anda tahu


Sendi-sendi membentuk hubungan antara tulang temulang yang memberi sokongan dan membantu kita bergerak. Ia terdiri dari tulang rawan (yang lembut tu), ligamen, tendon, dan cecair sinovia (sebagai pelincir) yang beri keselesaan dan bantu menyerap hentakan dari impak fizikal.



Bila umur semakin meningkat, tulang rawan menyusut secara semulajadi.Tekanan fizikal yang berterusan boleh mempercepatkan kerosakan tulang rawan dengan mencetuskan pembebasan bahan kimia yang menyerang tulang rawan. Ini yang sebabkan joint discomfort.



Bagaimana pulak Joint Health Tablet ini bertindak??


Ia membantu kita merawat sendi dalam 3 cara :

1.
 Menyokong keselesaan sendi: Ekstrak Boswellia menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan.

2.
 Bertindak sebagai ‘kusyen’: Ekstrak jagung membantu mengekalkan tulang rawan

3.
 Memelihara tisu penyambung yang sihat : Zinc, copper, manganese and vitamin C merupakan nutrien penting dalam kesihatan sendi denganmembekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhdap sendi.

Shaklee Advanced Joint Health Tablet



Jangan biarkan sakit sendi menghalang anda dari bergiat aktif, pencegahan awal boleh menjadikan sendi anda sihat pada masa akan datang sama ada anda menghidapi sakit sendi atau tidak, adalah penting bagi anda mendapatkan nutrisi sendi seiring peningkatan usia..



Dapatkan Advanced Joint Health Tablet sekarang untuk kesihatan sendi yang berpanjangan...



Siapa yang memerlukan Joint Health Tablet ini ?



Sesiapa sahaja tidak kira lelaki atau perempuan dewasa yang ingin mengekalkan kesihatan sendi, yang aktif dan lasak.

Sangat2 disyorkan bagi warga emas yang lebih cenderung mengalami sakit sendi yang serius sehinggakan ada sesetengah ibu bapa kita tidak mampu solat berdiri macam biasa, tidak mampu bangun sendiri apabila terlalu lama duduk dan sebagainya.....adakah anda tidak ingin melihat ibu bapa kita menjalankan aktiviti harian mereka di kala usia emas ini dengan sihat sejahtera tanpa kesakitan...tanpa rasa susah untuk beribadat.....

berilah mereka kesihatan yang optimum.......

hadiahkan Jointh Health Tablet ini untuk ibu bapa anda......^____^


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.




No comments: