Monday 16 March 2015

KENAPA PILIH PROTEIN ESP?

                 Kenapa Patut Pilih ESP?                         

                         
               

Apa sebenarnya rahsia Shaklee dalam ESP ni. Yang pastinya ESP Shaklee ni begitu berbeza berbanding jenama2 lain soya di pasaran. Jom saya nak share sebab kenapa kita patut pilih ESP sebagai minuman setiap hari. 
Soya dalam ESP ni dari sumber non-GMO. Shaklee memang mengawal segala proses penghasilan produk2 dengan begitu teliti sekali. Nak make sure sumber semulajadi soya.  So tak hairanlah yang amalkan ESP dapat kesan kesihatan dan kecantikan yang begitu memuaskan.
That’s why la I love ESP Shaklee. Muah muah muah… (^_^)
Soya untuk menghasilkan ESP diproses dengan air, bukan alkohol. Shaklee mementingkan proses ini kerana kehadiran alkohol boleh memusnahkan isoflavones yang terkandung di dalam soya.

Apa itu Isoflavones?
Isoflavones ialah  antioksidan semulajadi yang mempunyai pelbagai manfaat kesihatan. Antaranya: (Sumber: http://www.isoflavones.info/)


  • mengurangkan risiko kanser kerana isoflavones dikatakan bertindak seperti kebanyakan ubat anti-kanser yang ada di pasaran. Ada kajian menunjukkan, wanita yang gemar mengamalkan produk soya dan sumber makanan yang kaya dengan isoflavones mempunyai risiko untuk menghidap kanser rahim yang kurang sebanyak 54% daripada wanita lain.
  • melegakan simptom menopaus kerana wanita yang telah menopaus mengalami kekurangan isoflavones. Molekul isoflavones menyerupai molekul hormon estrogen, jadi sebab itulah simptom2 menopaus seperti hot flush, osteoporosis dapat dikurangkan. Untuk manfaat ini juga, ada satu study oleh “Health Test pada tahun 2004, mengkaji preskripsi 27 orang doktor kepada wanita2 menopaus. Sebanyak 44% ‘rekemen’ pengambilan isoflavones, iaitu dua kali gandi daripada yang menyarankan pengambilan hormon.
  • mengurangkan risiko penyakit jantung melalui dua mekanisma – menghalang pertumbuhan sel yang menyebabkan plaque yang menyumbat arteri (contoh: bila longkang sumbat dah clear, pengaliran air pun smoooooth jer la), menurunkan paras kolesterol dalam darah (orang kolesterol tinggi, risiko untuk penyakit jantung pun tinggi).
  • melindungi daripada masalah kelenjar prostat – kajian menunjukkan isoflvones mempunyai manfaat kesihatan untuk lelaki dengan menghalang pembesaran kelenjar prostat, dan juga boleh mengecutkan sel2 kanser prostat. Yes, sama seperti mekanisma yang telah disebutkan, isoflavones bertindak seperti kebanyakan ubat anti-kanser di pasaran.
  • memperbaiki kesihatan tulang – jika estrogen menjaga kesihatan tulang dengan menghalang kemusnahan tulang, isoflavones dikatakan boleh memperbaiki kesihatan tulang kerana juga membantu membina tulang yang baru!
  • antioksidan semulajadi – yang mencegah kerosakan sel2 oleh radikal bebas. Haa, yang ni sangat penting untuk yang nak awet muda dan menjaga kecantikan. 
Haaa, baaaanyak btol kan benefit isoflavones ni? 
So, tersangat sangat sangaaatlaaaa rugi kalau proses soya, tapi isoflavonesnye hilang! 
Oh ya, lagi satu yang sangat penting. 
Protein akan musnah pada suhu yang tinggi. 
Jadi, untuk memastikan ESP mempunyai kandungan protein yang dikehendaki, 
Shaklee memproses soya non-GMO ini pada suhu yang rendah. 
Sebab ini jugaklah, sesiapa yang minum ESP, perlu bancuh menggunakan air suam2 kuku atau air masak jer lebih selamat!
Bayangkan kehidupan seharian kita. Kita boleh tanya balik kat diri sendiri. 
Protein kita dapat dari sumber makanan mana hari ni? 
Yer la, sumber2 protein macam daging, ayam, ikan, telur, kekacang, susu, dan lain2…
kebanyakannya kita kena masak terlebih dahulu. Bila masak tu maknanya perlu suhu tinggi la kan. Bila suhu tinggi, habisla protein yang ada. Ker ade yang makan ayam dagin mentah2? 
Eeeeiii…nak dapat protein, tapi dapat keracunan makanan pulak nanti. 
So, so, so…..tindakan paling bijak ialah mestilah dapatkan sumber protein yang cukup dari ESP! (^_^)


ESP MEMPUNYAI 50% KEPERLUAN KALSIUM HARIAN!
Setiap hidangan harian ESP mengandungi 500mg kalsium, iaitu 50% daripada keperluan kalsium harian kita.
Suplemen protein anda ada kalsium tak? (^_^)
Wah! teruja tak lepas dah baca SPECIALnya ESP Shaklee ni?
Menarik dan mengujakan kan?
So belum cuba, belum tau. Dah cuba, rasakan penangan ESP. Kihkihkih 
Jom borong ESP dengan harga durian runtuh okeyy!
sebelum start GST bulan depan. Huhu…


Berminat nak try rasa & kesannya?
Saya adalah Shaklee top agent area Cheras!
Ekskusif pembelian dari saya :
¤ free consultant
¤ free pelbagai resepi esp
¤ free shaker shaklee
¤ sms@whatsapp 0137385750
¤ email shazdeshoppe@gmail.com

No comments: