Saturday 23 May 2015

SHAKLEE MENEPATI MLM YANG BETUL ?

Apa itu syarikat MLM yang betul?

1. Kenalpasti bidang lain yang turut diceburi oleh syarikat MLM tersebut selain daripada bisnes MLM. Ini bagi memastikan keupayaan syarikat tersebut dalam menyediakan modal yang kukuh.

2. Pastikan syarikat tersebut sudah bertapak lama dalam pasaran. Syarikat yang sudah berusia 5-10 tahun boleh dikatakan lebih kukuh berbanding syarikat yang kurang daripada tiga tahun.

3. Syarikat benar-benar serius dalam memberi bimbingan terbaik kepada semua pengedarnya. Lihat aktiviti-aktiviti yang dijalankan dan dirancang oleh syarikat untuk para pengedarnya. Aktiviti-aktiviti ini termasuk bengkel jualan dan penajaan, kursus, kelas produk & nutrisi dan sebagainya.

4. Lihat produk yang disediakan oleh syarikat dan pastikan produk tersebut mempunyai permintaan tinggi dalam pasaran tempatan. Pastikan juga produk tersebut boleh dijual dengan mudah dan harga produk mesti setanding dengan kualiti.

Shaklee Juga Merupakan Syarikat MLM!



Alhamdulillah, bisnes Shaklee yang saya sertai ini memang menepati keempat-empat ciri di atas :

1. CEO Shaklee sekarang adalah Roger Barnett. Beliau pun mempunyai banyak perniagaan lain, antaranya barangan kosmetik di Beauty.comDan keluarganya merupakan pemilik kepada jenama terkenal Burberry. Sebenarnya, duit itu tidak menjadi masalah baginya. Sehingga sekarang, Shaklee tidak pernah lewat dalam membayar bonus pengedarnya. Yuran pendaftaran juga teramatlah murah, iaitu cuma RM65 sahaja (tidak termasuk gst ye)

2. Shaklee telah ditubuhkan pada tahun 1956 oleh Dr. Forrest Shaklee. Ya anda tak silap baca shaklee dah ditubuhkan selama lebih 50 tahun dahulu ye. Dr. Forrest Shaklee dah gunakan produknya sendiri selama bertahun-tahun sebelum menubuhkan syarikat. (Kisah Pengasas Shaklee)

3. Setiap bulan memang ada banyak aktiviti yang dijalankan oleh Shaklee, antaranya adalah kelas mengenai produk, bengkel nutrisi, dan sesi motivasi. Alhamdulillah setakat ini saya memang ada sertai beberapa program yang dianjurkan.

4. Fokus produk Shaklee adalah barangan kesihatan. Permintaan sentiasa ada, dan harga produk Shaklee berbaloi dengan kualitinya. Sebenarnya, tak susah pun nak menjual Shaklee ini.
Inilah antara sebab kenapa saya terus setia dengan Shaklee. Selain dapat menjaga kesihatan diri & keluarga, dapat juga menambah duit poket. Alhamdulillah..



No comments: