Tuesday 30 September 2014

PERLU KE SUPLEMEN UNTUK ANAK?

Perlu ke tak bagi suplemen kat anak??


YES !! bagi saya tak salah nak bagi suplemen untuk anak -anak....tapi make sure apa yang kita nak beri kepada anak itu bukan sebab ikutan ..
orang lain nak, kita pun nak...
selidik dan kaji terlebih dahulu, samada suplemen itu sesuai atau tidak 
so, untuk anda lebih mengenali tentang Meal Shakes, anda boleh lihat Nutrition Facts Meal Shakes Shaklee....
mudah untuk anda buat perbandingan......(^_____^)


Tambahan pulak zaman sekarang ni, sayur-sayuran, buah-buahan yang ada di jual kat pasar tu, kebanyakannya dah tercemar dengan bahan kimia : baja kimia, racun serangga & etc
kecuali yg tertera kat situ "ORGANIK"..
tapi tengok pulak la harganya tu kann….
dah sah-sah harga 2x ganda dari sayur & buah yang 'tak bape nak organik sangat tu"

Walaupun ada segelintir ibu2 kat luar sana yang tak percayakan suplemen terutamanya Meal Shakes Shaklee, saya tetap beri kepada Anak2 saya.....
Sebab saya yakin & tahu betapa Meal Shakes is the best for my daughter...
selagi dia tak sakit demam, tak terkene tempias virus yg macam2 nama ada skang ni, apa saja yang baik, saya ON jer..
bape harga pun sanggup demi anak walaupun terpaksa tahan lapar sebab saya tak nak Anak2 sakit.....
biar saya jer yang sakit, tak pa lagi...tak sanggup tengok anak sakit..huhuuu

Lebih kurang hampir 1 tahun gak, saya consume suplemen Shaklee , 
BREASTFEEDING SET, SKINCARE SET, SLIMMING SET ...& menyusukan anak yag kecik....
Alhamdulillah dia sihat walafiat....kene cucuk dgn doktor setiap bulan pun, tetap menten je ceria...
NO demam2...syukur alhamdulillah..ehhehe...
Apa pun, pilihan di tangan kita..nak bagi anak suplemen ke tak, terpulang...
tak der sesiapa pun yang paksa......>____<
suplemen ni cuma prevention daripada segala penyakit..saya pun takdela kata ambik suplemen nie boleh kebal penyakit..
kalau dah ditakdirkan saya atau ahli keluarga ditimpa penyakit, terima dengan redha..kerana itu adalah ketentuan Allah s.w.t...sape lah kita nak halang kann...

tapi semua itu boleh dicegah.....
"MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI"


No comments: